• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hem- och bilförsäkring, vad betalar ni per månad?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 637
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Jag har moderna försäkringar, fantastiskt bra bolag är så nöjd.
Betalade 289 kr för bilen innan jag sålde den, halv försäkring och hemförsäkring 143 kr i månaden.
Haft en del ärenden som alltid handlagts på några dagar utan krångel.
Fick du rabatt när du hade båda försäkringarna hos dem?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Jag har liv och barnförsäkring också, 5 procents rabatt. Numera ingen rabatt då jag gjort av med bilen.

Moderna försäkringar har inte livförsäkringar. Är kanske en olycksfall eller sjuk och olycksfall du har?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 637
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Vi har en kapitalförsäkring hos Swedbank, om en dör så betalas det ut till den andra 500 000 kr. Vet inte om man då måste lägga de på bolånet eller om det är fritt att använda pengarna som man vill.
Inser nu att vi är lite underförsäkrade i vår familj. Förut hade jag olycksfall och barnförsäkring via facket men är inte med i facket nu så inget sånt längre.
 

Impala

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hemförsäkring bostadsrätt 3:a på 72kvm hos LF 120kr

Hel bilförsäkring Honda '11 LF 480kr
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 637
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Det låter som att det är rimligt att betala runt 600 kr för båda försäkringarna.
I förrgår fick jag mejl av Tele2 att de ändrar abonnemangen för det mobila bredbandet. Har idag 50 gb för 249 kr men nu ska de ändra till 100 gb för 399 kr, med motiveringen att de vill "möta kundernas krav". Jag använder inte ens hälften av de 50 gb idag. Så för mig blir det en klar försämring. Men orkar verkligen inte byta internetleverantör. Inte nu i alla fall. Och det är säkert det Tele2 räknar med!
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Det lönar sig aldrig att ha försäkringar samlade på samma bolag. Är bättre att sprida ut sina försäkringar. Sen vad folk betalar för sina bilförsäkringar blir lite missvisande då det beror på vart man bor, ålder, vilken bil man har, hur långt man kör per år, hel eller halv, trafik försäkring.
Så det är många faktorer som spelar in vilken kostnad man har för bilförsäkringen.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 637
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Det lönar sig aldrig att ha försäkringar samlade på samma bolag. Är bättre att sprida ut sina försäkringar. Sen vad folk betalar för sina bilförsäkringar blir lite missvisande då det beror på vart man bor, ålder, vilken bil man har, hur långt man kör per år, hel eller halv, trafik försäkring.
Så det är många faktorer som spelar in vilken kostnad man har för bilförsäkringen.
Sant men jag ville ändå veta vad andra betalar för att få en uppfattning vad det brukar kosta :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp